Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Potentials of digital approaches in a tourism industry with changing customer needs – a quantitative study

Tytuł:
Potentials of digital approaches in a tourism industry with changing customer needs – a quantitative study
Autorzy:
Häfner, Felix
Härting, Ralf-Christian
Kaim, Raphael
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
data mining
marketing data processing
organisational aspect
statistical analysis
travel industry
eksploracja danych
przetwarzanie danych marketingowych
aspekt organizacyjny
analiza statystyczna
branża turystyczna
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In recent years, the tourism industry has been undergoing a period of transformation, not least due to innovative and disruptive business models entering the market. Companies are increasingly focusing on customer needs and try to meet them with digital approaches. The early recognition of rapidly changing needs and their reactions is challenging. This paper examines four factors influencing the potentials of the changing customer needs and ongoing digitization in the tourism industry. A hypothesis model developed in previous qualitative research is examined in this paper with a quantitative approach using structural equation modeling. 157 responses from the target group were analyzed to test the factors digital marketing, data mining, digital services and online travel communities. The results of this paper show that digital marketing and data mining have a positive as well as highly significant influence on the potentials of digital approaches in a tourism industry with changing customer needs.
1. Track 4: Information Systems and Technology
2. Technical Session: Advances in Information Systems and Technology
3. Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2021).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies