Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Self-Eexcited Full-Vehicle Oscillations

Tytuł:
Self-Eexcited Full-Vehicle Oscillations
Autorzy:
Engel, D.
Meywerk, M.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
self-excited oscillations
Power-Hop
tire-road interaction
full-vehicle measurement
test rig development
multibody simulation
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper, self-excited full-vehicle oscillations - in this context referred to as "Power-Hop" - and two appropriate remedies to reduce or prevent these oscillations are described. The results of full-vehicle measurements, as well as the development of a specially designed test rig, examinations and predictions of the MBS full-vehicle model are presented. By using the simulation model, the effectiveness of a specifically modified advanced driver assistance system, which should reduce the oscillations, is discussed. Furthermore, to avoid energy input into this vibratory system, the use and effectiveness of magnetorheological drivetrain mounts are presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies