Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Zlatné bridge - condition survey, temporary remedial works required due to dangerous condition and bridge restoration project

Tytuł:
The Zlatné bridge - condition survey, temporary remedial works required due to dangerous condition and bridge restoration project
Autorzy:
Koteš, P.
Brodňan, M.
Chandoga, M.
Bacíková, T.
Kubissa, W.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
bridge
concrete
condition survey
dangerous condition
monitoring
prestressing
restoration
beton
diagnostyka
monitoring (bieżąca obserwacja) obiektów mostowych
most
remont
sprężanie
stan awaryjny
Język:
angielski
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Bridges are and have been designed on lifetime basis, as given in standards applicable at the time of design. The design lifetime for newly designed bridges as given in Eurocodes is 100 years and according to the old Slovak standard it was 80 years only. The first generation of prestressed concrete bridges have been used in Slovakia (formerly part of Czechoslovakia) starting from 1950s, and thus, according to old standards, they approach the end of their design lifetime. Nowadays, due to insufficient maintenance, many of them are in unsatisfactory condition. This paper focuses on the condition survey of the bridge on the road No. I/18 - in the part “Zlatné” of village Strečno and on the design of immediate remedial works which were necessary due to its potentially dangerous condition. Moreover, the design of restoration is also described.
Obiekty mostowe projektowane są na okres użytkowania określony w normach obowiązujących w czasie opracowywania projektu. Eurokody określają dla nowo projektowanych obiektów okres użytkowania wynoszący 100 lat w porównaniu do zaledwie 80 lat według poprzednio obowiązujących norm słowackich. Tym samym obiekty mostowe z betonu sprężonego pierwszej generacji, które powstawały na terenie obecnej Słowacji (wówczas Czechosłowacji) w latach 50. ubiegłego wieku zbliżają się już końca ich zakładanego okresu użytkowania. Dziś wiele z tych mostów ze względu na zaniedbania konserwacyjne jest w niezadowalającym stanie technicznym. Przedmiotem niniejszego artykułu jest diagnostyka mostu na drodze nr I/18 w rejonie "Zlatné" wsi Strečno oraz projekt doraźnego usunięcia stanu awaryjnego konstrukcji. Opisano również projekt remontu obiektu.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies