Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Porównanie warunków rzeczywistej eksploatacji pojazdu w ruchu drogowym w odniesieniu do warunków w teście WLTC

Tytuł:
Porównanie warunków rzeczywistej eksploatacji pojazdu w ruchu drogowym w odniesieniu do warunków w teście WLTC
Autorzy:
Grabara, A.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
ruch drogowy
eksploatacja
pojazd
test WLTC
traffic
exploitation
vehicle
WLTC test
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono porównanie warunków ruchu reprezentowanych w teście WLTC z wynikami badań przeprowadzonych w rzeczywistym ruchu drogowym. Biorąc pod uwagę, że test WLTC składa się z czterech faz o zróżnicowanej dynamice, badania prowadzono podczas rzeczywistego ruchu w warunkach miejskich, pozamiejskich oraz na drodze ekspresowej. W trakcie jazdy rejestrowano chwilową prędkość samochodu za pomocą urządzenia diagnostycznego podłączonego do gniazda EOBD. Wyniki uzyskane w trakcie badań drogowych uśredniono w postaci macierzy częstości występowania poszczególnych dyskretnych stanów ruchu. Porównanie dynamiki ruchu odwzorowanej w teście WLTC i zarejestrowanej w badaniach umożliwiło przeprowadzenie próby określenia reprezentatywności warunków ruchu realizowanych w teście.
The paper presents the comparison of the road traffic results presented in the WLTC test to the results of research conducted in the real road traffic. Considering the fact that the WLTC test consists of four stages with different dynamics, the research was done during the real road traffic in urban conditions, outside the city and on a motorway. During the drive, the instantaneous speed of a vehicle was registered by means of the EOBD diagnostic socket. The results were averaged in the shape of a matrix, according to the occurrence frequency of some discrete traffic conditions. The compar-ison of the traffic dynamics in the WLTC test and the dynamics registered in the research enabled to determine the representativeness of the road traffic condi-tions presented in the test.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies