Tytuł pozycji:
Porównanie warunków rzeczywistej eksploatacji pojazdu w ruchu drogowym w odniesieniu do warunków w teście WLTC
W pracy przedstawiono porównanie warunków ruchu reprezentowanych w teście WLTC z wynikami badań przeprowadzonych w rzeczywistym ruchu drogowym. Biorąc pod uwagę, że test WLTC składa się z czterech faz o zróżnicowanej dynamice, badania prowadzono podczas rzeczywistego ruchu w warunkach miejskich, pozamiejskich oraz na drodze ekspresowej. W trakcie jazdy rejestrowano chwilową prędkość samochodu za pomocą urządzenia diagnostycznego podłączonego do gniazda EOBD. Wyniki uzyskane w trakcie badań drogowych uśredniono w postaci macierzy częstości występowania poszczególnych dyskretnych stanów ruchu. Porównanie dynamiki ruchu odwzorowanej w teście WLTC i zarejestrowanej w badaniach umożliwiło przeprowadzenie próby określenia reprezentatywności warunków ruchu realizowanych w teście.
The paper presents the comparison of the road traffic results presented in the WLTC test to the results of research conducted in the real road traffic. Considering the fact that the WLTC test consists of four stages with different dynamics, the research was done during the real road traffic in urban conditions, outside the city and on a motorway. During the drive, the instantaneous speed of a vehicle was registered by means of the EOBD diagnostic socket. The results were averaged in the shape of a matrix, according to the occurrence frequency of some discrete traffic conditions. The compar-ison of the traffic dynamics in the WLTC test and the dynamics registered in the research enabled to determine the representativeness of the road traffic condi-tions presented in the test.