Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Efektywność oceny jakości usługi transportowej w publicznym transporcie zbiorowym w Krakowie : aspekt punktualności

Tytuł:
Efektywność oceny jakości usługi transportowej w publicznym transporcie zbiorowym w Krakowie : aspekt punktualności
Autorzy:
Bryniarska, Z.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
publiczny transport zbiorowy
komunikacja tramwajowa
komunikacja autobusowa
jakość
urban public transport
tramway transport service
bus transport service
quality
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Usługi publicznego transportu zbiorowego w miastach powinny stanowić dla mieszkańców miasta atrakcyjną alternatywę zachęcającą ich do rezygnacji z przemieszczania samochodami osobowymi. Właściwa organizacja obejmuje planowanie oferty przewozowej, zarządzanie realizacją przewozów, ale również stałe i systematyczne monitorowanie osiąganych wartości cech jakości usługi transportowej i dostosowywanie jakości tych usług do aktualnych preferencji pasażerów. Ocena cech jakości usługi transportowej powinna uwzględniać wiele aspektów, zwłaszcza te, które są wysoko cenione przez pasażerów, jak: punktualność i regularność kursowania pojazdów, komfort jazdy i czas podróży. W artykule przedstawiono zasady i wyniki oceny jakości usługi transportowej uzyskiwane w latach 1997-2005 oraz reguły wykonywania obserwacji, stosowane kryteria i wartości wskaźników punktualności uzyskiwane w okresie późniejszym. Porównano efektywność stosowanych metod.
Public transport services in cities should provide for their inhabitants an attractive alternative to encourage them to abandon travels by their private cars. Proper organization consists of planning offered services service provision management, but also continuous and systematic monitoring of performance characteristics of transport service quality and adaptation the quality of these services to the current preferences of passengers. Assessment of quality characteristics of transport service should take into account many aspects, especially those that are highly appreciated by passengers as punctuality and regularity, comfort and travel time of services. On the one side the article presents the principles and results of evaluation of public transport service quality that have been obtained in 1997-2005 on the other hand it describes the rules of observation and punctuality indicators that have been carried out thereafter. The effectiveness of both methods has been compared.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies