Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Shareholders and the long-term ability of a company to value creation: the case of the IT sector

Tytuł:
Shareholders and the long-term ability of a company to value creation: the case of the IT sector
Autorzy:
Szczepańska-Woszczyna, Katarzyna
Muras, Wojciech
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
value creation
shareholders
enterprise management
Delphi method
tworzenie wartości
akcjonariusze
zarządzanie przedsiębiorstwem
metoda Delphi
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paradigm of enterprise management based on the subordination of the management system to the requirements of effective value creation has made the maximisation of company value a determinant of the concept of doing business and a guarantee of the long-term existence of the company on the market. The active creation of value is a unique task for shareholders. Shareholders have the largest share in the area of internal factors that directly affect the competitiveness of the company. The aim of the research was to identify areas where shareholders have an influence on building the longterm ability of an IT company to create its value. The Delphi method (heuristic method) was applied. The participants (a panel of experts from a given area) represented a selected professional group. The objects of the study were companies from the IT sector operating internationally, and fulfilling the criteria of the company category, while their shareholders fulfil the criteria of the shareholder typology category.
Paradygmat zarządzania przedsiębiorstwem oparty na podporządkowaniu systemu zarządzania wymogom efektywnego kreowania wartości sprawił, że maksymalizacja wartości przedsiębiorstwa stała się wyznacznikiem koncepcji prowadzenia działalności gospodarczej i gwarancją długoterminowego istnienia firmy na rynku. Aktywne tworzenie wartości jest wyjątkowym zadaniem dla akcjonariuszy. Akcjonariusze mają największy udział w obszarze czynników wewnętrznych, które bezpośrednio wpływają na konkurencyjność przedsiębiorstwa. Celem badania była identyfikacja obszarów, w których akcjonariusze mają wpływ na budowanie długoterminowej zdolności spółki sektora IT do kreowania swojej wartości. Zastosowano metodę Delficką (metoda heurystyczna). Uczestnicy (panel ekspertów z danej dziedziny) reprezentowali wybraną grupę zawodową. Przedmiotem badania były spółki z sektora IT działające w skali międzynarodowej, spełniające kryteria kategorii spółka, natomiast ich akcjonariusze spełniali kryteria kategorii typologia akcjonariuszy.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2024).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies