Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kształcenie architektów w Zakładzie Historii Architektury, Rewitalizacji i Konserwacji Zabytków na Politechnice Łódzkiej. Problemy i wyzwania

Tytuł:
Kształcenie architektów w Zakładzie Historii Architektury, Rewitalizacji i Konserwacji Zabytków na Politechnice Łódzkiej. Problemy i wyzwania
Autorzy:
Przewłocka-Sionek, Renata
Tomaszewski, Filip
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
program studiów
efekt kształcenia
technika nowoczesna
kształcenie architektów
Politechnika Łódzka
study programme
educational outcomes
modern technique
architectural education
Lodz University of Technology
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule omówiono aktualny program studiów oraz wyzwania i problemy związane z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania dla kierunku architektura na Politechnice Łódzkiej. W edukacji młodych architektów kładzie się coraz większy nacisk na kontekstualność architektury i jej interdyscyplinarność, a także na umiejętność pracy zespołowej. Głównym celem artykułu stało się przeanalizowanie przedmiotów prowadzonych w ramach Zakładu Historii Architektury, Rewitalizacji i Konserwacji Zabytków pod kątem wprowadzania nowoczesnych technik nauczania oraz uzyskanie odpowiedzi na pytanie: jak studenci oceniają nowe metody kształcenia? Przeprowadzone badania polegające na użyciu autorskiej ankiety i dyskusji ze studentami kierunku architektura pozwoliły na wprowadzenie kilku znaczących zmian służących doskonaleniu jakości i podnoszeniu poziomu kształcenia studentów podczas zaliczania wybranych przedmiotów, co należy do zasadniczych elementów strategii Instytutu Architektury i Urbanistyki Politechniki Łódzkiej.
The article discusses the current study program and the challenges and problems related to the use of active teaching methods for the field of Architecture at the Lodz University of Technology. In the education of young architects, there is an increasing emphasis on the contextual nature of architecture and its interdisciplinarity, as well as on the ability to work in a team. The main aim of the article was to analyze the subjects taught at the Department of the History of Architecture, Revitalization and Conservation of Monuments in terms of introducing modern teaching techniques and to answer the question: how do students evaluate new teaching methods? The research carried out using an original survey and discussions with students of Architecture allowed for the introduction of several significant changes aimed at improving the quality and raising the level of students' education when passing selected subjects, which is one of the essential elements of the strategy of the Institute of Architecture and Urban Planning of the Lodz University of Technology.
Artykuł umieszczony w części "Builder Science"

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies