Tytuł pozycji:
Zachowania kupujących w sieci
Jak wynika z ostatniego raportu E-Commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska, przygotowanego przez firmę Gemius SA i Izbę Gospodarki Elektronicznej, spośród szacowanej na 27,8 mln osób2 społeczności internautów naszym kraju, kupujący w sieci stanowią 56% z nich. Przy czym 54% kupujących nabywa dobra przez internet w polskich sklepach, a 23% korzysta z oferty zagranicznych e-sklepów. Kupujący za pośrednictwem internetu reprezentują różny poziom wieku, wykształcenia oraz dochodów na gospodarstwo domowe; różnie też oceniają swoją sytuację ekonomiczną. Jednak to, co na pierwszy rzut oka odróżnia ich od grupy niekorzystającej z tej formy realizacji zakupów, to przewaga osób w wieku poniżej 50 lat, wykształcenie wyższe oraz dobra kondycja finansowa własnego gospodarstwa domowego, którą deklaruje 54% badanych (40% ocenia ją jako średnią, a 6% jako złą).
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).