Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ kształtu powierzchni roboczej rolek prostujących prostownicy pionowej na poziom naprężeń własnych w szynie kolejowej

Tytuł:
Wpływ kształtu powierzchni roboczej rolek prostujących prostownicy pionowej na poziom naprężeń własnych w szynie kolejowej
Autorzy:
Żak, Sylwester
Woźniak, Dariusz
Pidvysotskyy, Valeriy
Radosz, Mariusz
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
szyna kolejowa
naprężenia własne
proces prostowania
rolki prostujące
railway rail
residual stresses
straightening process
straightening rollers
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki pierwszego etapu prac nad wpływem kształtu rolek prostownic na stan naprężeń własnych w szynach prowadzonych w ramach projektu dofinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Wykonane badania obejmowały symulacje numeryczne procesu prostowania szyn z zastosowaniem nowego kalibrowania rolek prostownicy pionowej, wyznaczenie map rozkładu naprężeń w szynie po prostowaniu w kolejnych rolkach, pomiary naprężeń własnych w szynach po operacji prostowania w warunkach przemysłowych. Badania przeprowadzono na szynach typu 60E1 w gatunku R260. Uzyskano zmniejszenie naprężeń własnych rozciągających w środku osi symetrii stopki szyny o ponad 52% w stosunku do poziomu osiąganego.
In this paper the results of the first stage of works on the influence of the shape of straightener rollers on the state of residual stresses in rails conducted as part of a project co-financed by the National Center for Research and Development are presented. The performed tests included numerical simulations of the straightening process of rails using a new roll pass design of vertical straightener rollers, determination of stress distribution maps in the rail after straightening in successive rolls, measurements of residual stresses in rails after straightening operation in industrial conditions. The tests were carried out on 60E1 rails in the R260 grade. The reduction of tensile residual stresses in the center of symmetry axis of the rail foot was obtained by over 52% in relation to the level achieved during straightening with the use of traditional rollers.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies