Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An agent-based model of consumer choice. An evaluation of the strategy of pricing and advertising

Tytuł:
An agent-based model of consumer choice. An evaluation of the strategy of pricing and advertising
Autorzy:
Kot, Michał
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
consumer choice
agent-based model
learning consumer
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The authors develop an agent-based model of the market where firms and consumers exchange products. Consumers in the model are heterogeneous in terms of features, such as risk-aversion or owned assets, which impact their individual decisions. Consumers constantly learn about products’ features through personal experience, word-of-mouth, or advertising, update their expectations and share their opinions with others. From the supply-side of the model, firms can influence consumers with two marketing tools: advertising and pricing policy. Series of experiments have been conducted with the model to investigate the relationship between advertising and pricing and to understand the underlying mechanism. Marketing strategies have been evaluated in terms of generated profit and recommendations have been formulated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies