Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Time-accurate simulation of flow past PZL W-3A "Sokół" (Falcon) helicopter main rotor in forward flight

Tytuł:
Time-accurate simulation of flow past PZL W-3A "Sokół" (Falcon) helicopter main rotor in forward flight
Autorzy:
Szulc, O.
Doerffer, P.
Żółtak, J.
Małecki, J.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
helicopter rotor
forward flight
chimera overlapping grid
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the results of numerical simulations based on the URANS approach and the chimera overlapping grids technique of the main PZL W-3A "Sokół" (Falcon) helicopter rotor in forward flight conditions. The low-speed flight case models the helicopter rotor as parallel to the ground keeping forward speed of approximately 99km/h. Strong Blade-Vortex Interaction (BVI) is responsible for a high level of vibration and noise. The high-speed (266km/h) case reveals two main problems of modern helicopters: compressibility effects due to strong shock-wave boundary layer interaction on the advancing side and separation leading to a dynamic stall on the retreating side of the rotor. An attempt is made to correlate the results of the simulations with the very limited flight test data.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies