Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza pozycji zajmowanych przez pojazdy różnych użytkowników na wspólnych miejskich przystankach autobusowych

Tytuł:
Analiza pozycji zajmowanych przez pojazdy różnych użytkowników na wspólnych miejskich przystankach autobusowych
Autorzy:
Stępień, J.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
komunikacja miejska
transport publiczny
przystanek autobusowy
pasażer
passenger
bus stop
public transport
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wraz z rozwojem motoryzacji i demonopolizacji transportu publicznego część miejskich przystanków autobusowych w polskich miastach jest coraz intensywniej wykorzystywana przez różne grupy pojazdów.. Skutkuje to pogorszeniem warunków ruchu w otoczeniu przystanku poprzez duże zróżnicowanie czasu wymiany pasażerów komunikacji miejskiej i zamiejskiej, wykorzystywanie różnej liczby stanowisk wymiany pasażerów przez różnych przewoźników oraz zatrzymywanie się w różnych odległościach od pojazdów poprzedzających i od początku przystanku. W niniejszym referacie przedstawiono statystyczną analizę pozycji zatrzymywania się różnych grup pojazdów na wspólnych przystankach autobusowych w celu wymiany pasażerów. Określono podstawowe czynniki wpływające na wielkość odległości zajmowanych od czoła przystanku oraz określono istotność ich wpływu . Opierając się na wykonanych pomiarach w obrębie wybranych przystanków autobusowych na terenie Kielc i Krakowa wyznaczono formuły regresji wielorakiej na pozycję zatrzymywania pojazdu. Podano sposób uwzględnienia wyników badań w modelu symulacyjnym przystanków, wykorzystywanych przez różnych przewoźników.
As the result of a rapid development of motorization and de-monopolization of public transportation some bus stops in Polish cities are more intensively used by varied groups of vehicles. Some of these bus stops are not only used by public transportation MPK but also by Car Transportation Enterprise PKS, varied private operators, taxi drivers or other not qualified vehicles. This ends up in very serious disturbances in a traffic in the closing surroundings of such a bus stop mainly because of differing significantly the time of passenger boarding and alighting for both public and private transportation, the use of different amount of service stands or stopping the vehicles at different distances from the previous ones or from stop-front. The paper presents a statistical analysis of stopping positions for varied group of vehicles in order to boarding and alighting the passengers at the common bus stops. Basing on the measurements conducted at chosen bus stops located in Kielce and Krakow cities the paper also explains the basic factors influencing on the observed distances taken from stop-front. It can be further applied in simulation model which reflects the operation of the bus stops used by varied operators.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies