Tytuł pozycji:
Znaczenie koncepcji CSR w zarządzaniu logistycznym
Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) jest zagadnieniem coraz częściej poruszanym przez teoretyków i praktyków zarządzania. W artykule autorzy zwracają uwagę na CSR jako swoistą innowację we wspieraniu procesów logistycznych w przedsiębiorstwie. Artykuł oparto o analizę literaturową dotyczącą roli koncepcji CSR w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. Oprócz sformułowania podstawowych zagadnień i założeń dotyczących CSR, autorzy umiejscowili znaczenie tej koncepcji w procesie zarządzania logistyką w przedsiębiorstwach. W artykule przedstawiono także propozycję podejścia do CSR w logistyce, opartego na analizie i zarządzaniu ryzykami środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi (ESG). W artykule podjęto także próbę przedstawienia koncepcji modelu wdrożenia i funkcjonowania CSR w strategii zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym. W zaproponowanym modelu szczególną uwagę zwrócono na potrzebę spełnienia podstawowych obowiązków prawnych i etycznych we wszystkich obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa.
The concept of corporate social responsibility (CSR) is an issue more and more often explained by theorists and practitioners of management. The authors of the article draw attention to the kind of CSR as a factor innovative support to logistics management in the enterprise. Article is based on literature analysis on the role of CSR in the management of modern enterprise. In addition to the formulation of basic issues and assumptions regarding CSR, the importance of this concept in the process of logistics management in enterprises has been well explained. The article also presents a proposal for a CSR in logistics based on analysis and risk management in areas such as environment, society and organization (ESG). The article also attempted to present the concept model of CSR implementation and operation of a manufacturing company management strategy. In the proposed model, particular attention was paid to the need to meet the basic legal and ethical responsibilities in all areas of the company.