Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena ruchu rowerowego w Szczecinie

Tytuł:
Ocena ruchu rowerowego w Szczecinie
Autorzy:
Abramek, K. F.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
ruch rowerowy
organizacja ruchu rowerowego
infrastruktura rowerowa
cycling
organization of cycling
cycling infrastructure
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
[...]Rower staje się coraz bardziej powszechnym środkiem transportu, szczególnie w dużych, zatłoczonych miastach. Wzorem wielu krajów Unii Europejskiej także i w Polsce przybywa tras rowerowych, nie tylko wykorzystywanych do rekreacji, ale także jako drogi dojazdu do pracy. Niestety, w Polsce dochodzi do bardzo dużej liczby wypadków drogowych z udziałem rowerzystów. W krajach UE średnio ginie rocznie czterech rowerzystów na milion mieszkańców, a w Polsce osiemnastu (i jest to wartość maksymalna dla UE). Co więcej, wypadki następują z winy kierujących pojazdami samochodowymi. Według statystyk policji, 86% wypadków z udziałem cyklistów ma miejsce w czasie dnia, przy dobrych warunkach atmosferycznych (77%) i suchej nawierzchni (82%). Dlatego uzasadnione wydaje się budowanie wydzielonych tras rowerowych, koniecznych do zwiększenia bezpieczeństwa rowerzystów.[...]
This article shows the main requirements concerning the bicycle traffic. The main technical parameters have been indicated for each bicycle route category (main, collective, local – access roads, recreational). The tram track way’s road bicycle traffi c has also been brought to the attention. The results of the road’s condition observation within the city of Szczecin make the major part of this publication. There was a survey introduced with the results of the answers of many different bicycle route users with the indication of the fl aws and threats. Many people say of bad and improper markings, the quality of the road surface and bicycle route maintenance as well as the pedestrians’ improper behavior (they tend to use bicycle routes for walking) and car vehicle drivers (they do not accept the biker’s priority). The bicycle road maintenance in Szczecin is also disturbing, where glass, dirt, dense vegetation can be found. Not to mention the bad quality of the surface. The necessity of temporary solutions has been described, which should be taken under consideration during the road works to provide the alternative bicycle stream that would secure safety, comfort and the traffic flow.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies