Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A Concept for Identifying and Describing Apparel Structure

A genuine concept for graphic description of clothing products is presented. This concept is characterised by the dividing an object into so-called functional groups constituting the customary parts of a product which perform its defined partial functions of usability character. Criteria for identifying these functional groups have been established; at the same time, the latter have been divided into three kinds. These are as follows: the hull and its segments (functional groups of the 1st kind), functional groups situated on the edges of the hull segments (functional groups of the 2nd kind), and functional groups situated on the hull surface or other elements of the product structure (functional groups of the 3rd kind). It has been determined that a structural schematic diagram which constitutes a conventional image of the product and identifies the structural groups that contain seams should be the basic tool for describing the structure of a textile product. It has been demonstrated that catalogues of functional groups of clothing play an important role as databases in the design process. Making use of the catalogue creates possibilities for the effective creation of new wholes on the basis of the existing functional parts. In addition, possibilities have been shown for applying the principles of dividing a textile product into functional groups in creating new tools of describing the clothing based on the graph theory. A form of graph expressing how the elements of the product structure belong to functional groups has been proposed, and the possibility of making a graph of the aggregation of these elements has been indicated. The usefulness of graphs for the assessment of a product’s structure with respect to its usability qualities and the feasibility to produce it has been elaborated.
Przedstawiono oryginalną koncepcję graficznego opisu struktury wyrobów odzieżowych. Dla koncepcji tej znamienny jest podział obiektu na tzw. grupy strukturalne, stanowiące umowne części wyrobu, pełniące określone funkcje cząstkowe o charakterze użytkowym. Opracowano kryteria identyfikowania grup strukturalnych, wyróżniając trzy ich rodzaje, tj. powłokę i jej segmenty, grupy strukturalne zlokalizowane na krawędziach segmentów powłoki oraz grupy strukturalne zlokalizowane na powierzchni powłoki bądź innych elementów budowy wyrobu. Ustalono, że podstawowe narzędzie opisu struktury wyrobu odzieżowego stanowić powinien schemat strukturalny, będący umownym obrazem wyrobu, wyróżniającym grupy strukturalne, zawierające szwy. Wykazano ważną rolę katalogów grup strukturalnych odzieży jako baz danych w procesie projektowania. Posługiwanie się katalogiem stwarza bowiem możliwości sprawnego tworzenia nowych całości w oparciu o istniejące części. Wskazano także na możliwości wykorzystania zasad podziału wyrobu odzieżowego na grupy strukturalne, do budowy nowych narzędzi opisu struktury odzieży, opartych na teorii grafów. Zaproponowano formę grafu, wyrażającego przynależność ele-mentów budowy wyrobu do grup strukturalnych oraz zasygnalizowano możliwość budowy grafu agregacji tych elementów. Podkreślono przydatność grafów do oceny struktury wyrobu pod kątem właściwości użytkowych oraz podatności do przemysłowego wytwarzania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies