Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Corrosion Resistance of Brake Discs After Nitriding

The article presents the work carried out to create a surface layer, ultimately on cast iron brake discs, by the ZeroFlow® method using regulated gas nitriding. The presented research is aimed at creating a nitrided layer with corrosive wear resistance maintained at the stage of brake disc manufacture, waiting for sale of a new vehicle, and even during further exploitation. Examples of nitriding parameters enabling such treatment of brake discs made of flake cast iron are presented. The research also includes measurements of the roughness of the working areas of brake discs before and after nitriding. The properties of the nitrided layers produced are assessed following microscopic observations and microhardness measurements using the Vickers method. The impact of nitrided layers on corrosive wear is also analyzed by observing the behavior of the surfaces of the tested discs in a corrosive environment in the so-called “corrosion experiment.
W artykule przedstawiono prace prowadzone celem wytworzenia warstwy wierzchniej, docelowo na żeliwnych tarczach hamulcowych przez zastosowanie regulowanego azotowania gazowego metodą ZeroFlow®. Prezentowane badania mają na celu wytworzenie warstwy azotowanej odpornej na proces zużywania korozyjnego. Odporność na zużywanie korozyjne miałaby utrzymywać się na całej tarczy hamulcowej od jej wytworzenia, przez czas oczekiwania na sprzedaż nowego pojazdu, a nawet w czasie jego dalszej eksploatacji. Zaprezentowano parametry azotowania, pozwalającego na taką obróbkę tarcz hamulcowych wykonanych z żeliwa płatkowego. Badania objęły także pomiary chropowatości roboczych obszarów tarcz hamulcowych przed i po azotowaniu. Oceny własności wytworzonych warstw azotowanych dokonano prowadząc obserwacje mikroskopowe oraz przez pomiary mikrotwardości metodą Vickersa. Przeprowadzono także ocenę wpływu wytworzonych warstw na zużywanie korozyjne poprzez obserwacje zachowania się powierzchni badanych tarcz w środowisku korozyjnym w tzw. „eksperymencie korozyjnym”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies