Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A Measuring Tool for the Digital Maturity of Small and Medium-Sized Enterprises

Tytuł:
A Measuring Tool for the Digital Maturity of Small and Medium-Sized Enterprises
Autorzy:
Sándor, Ágnes
Gubán, Ákos
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
digitalization
digital maturity model
SMEs
fuzzy method
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
In digital revolution, the appropriate IT infrastructure, technological knowledge are essential for the success of companies, where the success of the digital transformation depends on digital maturity. The aim of the study is to define the digital maturity, theoretical foundation of the digital maturity model and present a framework for small and medium-sized enterprises (SMEs) understanding where they are in digitalisation (how advanced their digital resource system and digital approach) to respond faster and efficiently to environmental changes. The model construction is based on theory of dynamic capabilities, graduation models, and SMEs management challenges. The model is a dynamic model to support management in strategic, digital and organizational developments, which is divided into IT and organizational dimensions, including 6 components and 28 subcomponents. The ultimate goal of the study is to determine the component weights to create a neurofuzzy model.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies