Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Different techniques of repairing composite structures used in aircraft

Tytuł:
Different techniques of repairing composite structures used in aircraft
Autorzy:
Zeltiņa, Sintija
Kleinhofs, Martins
Chatys, Irena
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
composite materials
components
repair way
materiały kompozytowe
komponenty
sposób naprawy
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents a fairly extensive review of the procedures and recommendations for checking the damaged repair area of various composite structures (such as sandwich or honeycomb structures) of airframe elements in military and civil airplanes (especially Boeing and Airbus airplanes and sailplanes). The presented requirements for the inspection and assessment of damage (e.g. delamination in layers or in the honeycomb, internal delamination in the laminate, and damaged fibers) should not exceed the permissible damage limits (PDL). The repair requirements (to ensure the continuing airworthiness of the structure) are largely dependent on the classification of the structure under consideration. In these analyses, a fairly important function is performed by non-destructive methods (such as ultrasonic bond testing or using eddy currents), thus assessing the degree of damage and the ongoing maintenance process.
Praca przedstawia dość obszerny przegląd procedur i zaleceń sprawdzenia uszkodzonego obszaru napraw różnych struktur kompozytowych (jak warstwowych czy o strukturze plastra miodu typu „sandwich”) elementów płatowca, w samolotach wojskowych i cywilnych (szczególnie samolotów firmy Boeing i Airbus oraz szybowców). Przedstawione wymogi kontroli i oceny uszkodzeń (np. delaminacji w warstwach czy w plastrze miodu, wewnętrznych rozwarstwień w laminacie oraz uszkodzonych włókien) nie powinny przekraczać dopuszczalnych limitów uszkodzeń (PDL). Wymagania dotyczące napraw (aby zapewnić ciągłą zdatność konstrukcji do lotu) są w znacznym stopniu uzależnione od klasyfikacji rozpatrywanej konstrukcji. W tych analizach dość ważną funkcję spełniają metody nieniszczące (jak testowanie ultradźwiękowego testera wiązania czy prądy wirowe), oceniając w ten sposób stopień uszkodzenia i bieżący proces obsługi technicznej.
Opracowanie rekordu ze środków MEiN, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2022-2023).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies