Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Combustion characteristics by using multicomponent alcohol blended fuels for the small diesel engine

Tytuł:
Combustion characteristics by using multicomponent alcohol blended fuels for the small diesel engine
Autorzy:
Kawakami, T.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
emissions
diesel engine
bio alcohol fuel
DGM
DMC Introduction
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nowadays, bio fuel has been expected as substitution of petroleum fuels. Being that it is produced by plants, it has become the sustainable and carbon neutral fuel. Of course, the CO2 emission don’t increase after using them as fuels of the automobiles and industry because of the bio fuels are produced by plants. Based on these factors, the demand of bio fuels has been expected to more spread in recent years. The Ethanol and Butanol have been produced as bio fuels, it is well known that the ignitability of both fuels are lower than that of the light oil, furthermore, it is necessary to improve for the emission characteristics and the heat release rate. This experiment has been carried out to examine the combustion characteristics of a small diesel engine by using the ethanol and butanol (1-butanol, 2-butanol and iso-butanol) for bio alcohol fuel. Furthermore, DGM (Diethylene Glycol Dimethyl Ether) and DMC (Dimethyl Carbonate) are also used for a comparison for bio alcohol fuels.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies