Tytuł pozycji:
The influence of intellectual capital in the organization on creating the competitive advantage
W artykule podjęto próbę przybliżenia tematyki związanej z zarządzaniem kapitałem intelektualnym w organizacji dla budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Źródłem efektywności zarządzania organizacją jest umiejętne wykorzystanie zmiany przez rozwijanie procesów innowacyjnych i przedsiębiorczości. Na początku artykułu przedstawiono rozważania na temat budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Przewaga konkurencyjna organizacji jest rozpatrywana w trzech wymiarach: własności, dostępu i efektywności wykonania. W każdym z nich można wyróżnić dwie orientacje strategiczne: na tworzenie wartości organizacji i na ograniczenie swobody manewru strategicznego konkurenta. Następnie przeprowadzono rozważania nad tym, jak zarządzać kapitałem intelektualnym. Zarządzanie odnosi się do kapitału intelektualnego człowieka, ludzi oraz obejmuje zarządzanie kapitałem intelektualnym organizacji. Należy rozumieć je jako szczególny rodzaj przepływu wiedzy pomiędzy kapitałem ludzkim, klienta i organizacyjnym, a także wpływ na kreowanie wartości.
1. Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2021). 2. Błędna numeracja bibliografii.