Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Design of Parking Interventions and Evaluation Methodology in Housing Area Estates

This paper provides an overview of the current challenges that occur within the design of the urban mobility concept and urban development concept. These challenges are discussed in view of the unique ELABORATOR project, which brings together different approaches and measures in a total of 12 European cities to improve micro mobility and sustainability and prove a concept toward climate-neutral cities. The main goal of the paper is to clearly describe the current state of mobility in the city of Liberec in the Rochlice housing estate area with the main objective focused on parking availability and identification of undesirable phenomena (incorrect parking, exhausted parking capacity, difficult passage for rescue services etc.). Therefore, the definition of ongoing problems is described from default to design and propose strategic interventions towards efficient parking supporting local mobility needs. Parallelly, the evaluation methodology is defined according to the requirements of strategically defined goals in sustainable urban mobility plans and the goals of the project. The proposed methodology reflects in situ measurement, identification of large-scale impacts based on quantitative analysis, and qualitative feedback collection from public events and applied interviews with city residents, and last but not least, the use of shared experiences of cities within the ELABORATOR project. This complex solution is defined to improve parking availability and to measure the real impact of proposed interventions on traffic on dedicated housing estates.
Opracowanie to przedstawia przegląd obecnych wyzwań, które występują w projektowaniu koncepcji mobilności miejskiej i koncepcji rozwoju urbanistycznego. Te wyzwania są omawiane w świetle unikalnego projektu ELABORATOR, który łączy różne podejścia i rozwiązania w 12 europejskich miastach w celu poprawy mikromobilności i zrównoważonego rozwoju oraz udowodnienia koncepcji w kierunku miast neutralnych dla klimatu. Głównym celem pracy jest jasne opisanie aktualnego stanu mobilności w mieście Liberec w obszarze osiedla Rochlice z głównym celem skoncentrowanym na dostępności parkingu i identyfikacji niepożądanych zjawisk (niewłaściwe parkowanie, wyczerpana pojemność parkingu, trudności przejścia dla służb ratunkowych itd.). Dlatego definicja trwających problemów jest opisana od podstaw do projektu i proponuje strategiczne interwencje na rzecz efektywnego wsparcia lokalnych potrzeb mobilności. Równolegle zdefiniowana jest metodologia oceny zgodnie z wymaganiami strategicznych celów w zrównoważonych planach mobilności miejskiej oraz celów projektu. Proponowana metodologia odzwierciedla pomiar in situ, identyfikację dużych wpływów w oparciu o analizę ilościową oraz zbieranie informacji zwrotnych jakościowych z wydarzeń publicznych oraz przeprowadzonych wywiadów z mieszkańcami miasta, a także, co nie mniej ważne, wykorzystanie wspólnych doświadczeń miast w ramach projektu ELABORATOR. To kompleksowe rozwiązanie ma na celu poprawę dostępności parkingu i mierzenie rzeczywistego wpływu proponowanych interwencji na ruch w dedykowanych osiedlach.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies