Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Automatyzacja badań procesu hamowania i rozpędzania pojazdów

Tytuł:
Automatyzacja badań procesu hamowania i rozpędzania pojazdów
Autorzy:
Surmiński, K.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
hamowanie
test drogowy
sterowanie samochodem
układ hamulcowy
braking
road test
car control
braking system
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono zagadnienie używanie automatycznych urządzeń do sterowania samochodem w trakcie testów drogowych. Badania efektywności hamowania oraz związanie np. ze sprawnością układu wspomagania hamulców wymagają kontroli siły nacisku wywieranego na pedał. Podobne problemy występują przy rozpędzaniu pojazdów np. w badaniach na hamowniach podwoziowych Niejednoznaczne działanie kierującego pojazdem powoduje konieczność wielokrotnego powtarzani prób. Opisane urządzenia typu „sztuczna noga” ułatwiają precyzyjne i powtarzalne operowanie pedałem hamulca i pedałem przyspieszenia. Zastosowanie mogą znaleźć również w niektórych badaniach stanowiskowych. Przedstawiono urządzenia zbudowane zostały w Katedrze Pojazdów i podstaw Budowy Maszyn. Są one przeznaczone do badań stanowiskowych i drogowych a ich zaletą jest, że nie wymagają skomplikowanej instalacji w badanym pojeździe.
The article presents the problem of the use of automatic devices to control the car during the road tests. Braking effectiveness tests and for example efficiency tests of brake servo require the precise control of the force exerted on the brake pedal. Similar problems occur when vehicles accelerating for example on the roller dynamometer. Non repeatable driver’s action makes it necessary to repeat the test process again. Described devices "artificial leg" facilitate accurate and repeatable operating the brake pedal and the accelerator pedal. Devices can also be used in some of the researches on the test stand. Presented machines were built in the Chair of Vehicles and Fundamentals of Mechanical Engineering. They are designed to rigs and road tests; their advantage is that they do not require complicated installation in the test vehicle.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies