Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Using Midjourney artificial intelligence for the development of media content in the professional training process of future journalists

The aim of the study is to determine the potential for using generative artificial intelligence, particularly Midjourney software, in creating visual content for sports publications and its application in the professional training of journalists. The use of generative artificial intelligence in journalism opens new possibilities for enhancing the quality and efficiency of visual content creation, making sports publications more attractive to readers and increasing audience engagement. The research methods include literature analysis, a review of the practices of generative artificial intelligence applications in the media sphere, and a practical experiment using Midjourney to create illustrations for the football magazine “A Bit of Foot, A Bit of Ball” (Ukraine). The literature review identified key trends and challenges in the implementation of artificial intelligence in journalism, while the practical experiment allowed an assessment of Midjourney’s effectiveness in creating visual content that meets the standards of modern media and audience expectations. Additionally, an evaluation was conducted on the user-friendliness of this software for journalists, particularly for students who are just beginning their professional careers. The study results showed that using Midjourney improves the quality of visual content, reduces the time needed for its creation, and increases reader engagement. The application of this technology fosters the development of creative skills in future journalists, which is essential for their professional training. The use of generative artificial intelligence enables the creation of unique materials, ensuring originality for publications. The conclusions emphasize the importance of integrating generative artificial intelligence into the training process for journalists to enhance their competitiveness in the job market. The use of Midjourney helps students develop skills in visual communication, creativity, and working with innovative technologies, which are crucial for the modern media environment
Celem badania jest określenie potencjału wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji, w szczególności oprogramowania Midjourney, w tworzeniu treści wizualnych dla publikacji sportowych oraz jego zastosowania w procesie profesjonalnego kształcenia dziennikarzy. Wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji w dziennikarstwie otwiera nowe możliwości poprawy jakości i efektywności tworzenia treści wizualnych, co sprawia, że publikacje sportowe stają się bardziej atrakcyjne dla czytelników i zwiększają zaangażowanie odbiorców. Metody badawcze obejmują analizę literatury, przegląd praktyk zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji w sferze mediów, a także eksperyment praktyczny, z wykorzystaniem Midjourney do tworzenia ilustracji w ramach magazynu piłkarskiego „Trochę w nogę, trochę w piłkę” (Ukraina). Przegląd literatury wskazał główne trendy i wyzwania związane z wdrażaniem sztucznej inteligencji w dziennikarstwie, a eksperyment praktyczny pozwolił ocenić skuteczność Midjourney w tworzeniu treści wizualnych, które spełniają wymagania współczesnych mediów i oczekiwania odbiorców. Ponadto, dokonano oceny łatwości użytkowania tego oprogramowania przez dziennikarzy, w tym studentów, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność zawodową. Wyniki badania pokazały, że wykorzystanie Midjourney pozwala poprawić jakość treści wizualnych, skrócić czas ich tworzenia i zwiększyć zaangażowanie czytelników. Zastosowanie tej technologii wspiera rozwój kreatywnych umiejętności przyszłych dziennikarzy, co jest istotne dla ich profesjonalnego przygotowania. Wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji umożliwia tworzenie unikalnych materiałów, co zapewnia oryginalność publikacji. Wnioski podkreślają znaczenie integracji generatywnej sztucznej inteligencji w procesie kształcenia dziennikarzy, aby zwiększyć ich konkurencyjność na rynku pracy. Wykorzystanie Midjourney pomaga studentom rozwijać umiejętności komunikacji wizualnej, kreatywność oraz zdolność do pracy z innowacyjnymi technologiami, co jest kluczowe dla współczesnego środowiska medialnego.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies