Tytuł pozycji:
Porównanie wydajności języków programowania Java i Kotlin na przykładzie gry mobilnej typu auto-scroller
Artykuł zawiera porównanie wydajności dwóch aplikacji mobilnych, napisanych odpowiednio w językach programowania Java i Kotlin. Aplikacje miały postać gry typu auto-scroller i posiadały wspólne zasoby graficzne. Celem pracy było potwierdzenie lub odrzucenie hipotezy: język Java jest w niniejszym kontekście nieznacznie lepiej wydajny niż język Kotlin. Przedmiotem porównania było zużycie pamięci RAM, CPU oraz baterii urządzenia. Metryki te uzyskano z użyciem narzędzia Android Profiler. Badanie przeprowadzono z użyciem dwóchurządzeń mobilnych. Wyniki wskazują na potwierdzenie hipotezy badawczej.
The article contains a performance comparison of two mobile applications, developed in the Java and Kotlin programming languages respectively. The applications took the form of an auto-scroller game and shared their graphics assets. The aim of the work was to confirm or reject the hypothesis: Java is slightly more efficient than Kotlin in the presented context. The subject of comparison was the consumption of CPU, RAM and the device’s battery resources. The mentioned metrics were obtained using the Android Profiler tool. The study was conducted using two mobile devices. The results confirm the research hypothesis.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).