Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Application of the theory of mass service in logistic management of services

Tytuł:
Application of the theory of mass service in logistic management of services
Autorzy:
Tymiński, M.
Tymiński, J.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
queuing theory
logistics management services
logistics customer service
teoria masowej obsługi
logistyczne zarządzanie usługami
logistyczna obsługa klienta
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the paper is to present the application of basic elements of the theory of mass service in the analysis of efficiency of organization of logistic customer service. The application of the theory is presented using an example of the company active in the Lodz area of food industry. The obtained characteristics of the analyzed process of logistic service with the use of elements of the theory of mass service show that the optimal organization of the maintenance – repair base will satisfy requirements of efficient organization when some improvements are made. The improvements which guarantee increase in productivity of the point of service will reduce the assumed time of service from 67 min. to 48 min.. This will create a smooth, quite strongly synchronized system of service: λ → μ , which rationalizes the way of organization of the maintenance – repair base and which increases its capacity while simultaneously saving the time of customers waiting in a queue.
Celem artykułu jest zaprezentowanie zastosowania podstawowych elementów teorii masowej obsługi w organizacji usług logistycznych. Zastosowanie teorii zaprezentowano na przykładzie przedsiębiorstwa prowadzącego działalność w województwie łódzkim w przemyśle spożywczym. Otrzymane charakterystyki analizowanego procesu logistycznej obsługi klienta przy wykorzystaniu elementów teorii masowej obsługi wskazują, że optymalna organizacja bazy konserwacyjno-naprawczej będzie spełniała wymogi racjonalnej organizacji, gdy dokonane zostaną usprawnienia gwarantujące wzrost wydajności stanowiska obsługowego powodujący obniżenie przejętego czasu obsługi z 67 do 48 minut. Stworzy się tym samym płynny, zsynchronizowany układ systemu obsługi λ → μ , racjonalizujący organizację działania bazy obsługowej, zwiększający jej przepustowość, a równocześnie oszczędzający czas oczekiwania klientów w kolejce.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies