Tytuł pozycji:
Kształtowanie i wdrażanie systemu logistycznego w przedsiębiorstwie
System logistyczny współcześnie może służyć osiągnięciu wyższego poziomu obsługi klientów w celu skompensowania istniejącej przewagi konkurentów czy też utrzymania własnej przewagi lub jej wytworzenia na nowo. Może służyć ponadto wytworzeniu barier dla konkurentów, broniąc dostępu do rynku. Z uwagi jednak na to, iż system taki działa skutecznie tylko w określonych warunkach gospodarczych, dla kształtowania i wdrażania systemu logistycznego w praktyce niezbędne jest przyjęcie realnego procesu postępowania przy jego kształtowaniu i wdrażaniu w przedsiębiorstwie, opartego na założeniach podejścia systemowego, rozpoznaniu, a następnie stworzeniu podstaw i mechanizmów realizacyjnych.
Nowadays, logistic system may contribute to reach a higher level of customer service in order to compensate for existing competitors' advantage or to maintain own competitive advantage or to recreate it. In addition, it may help forming a barrier for competitors by defending the access to the market. However, due to the fact that such a system works effectively in specific economic conditions what is essential for forming and implementing the logistic system in practice is to adopt a real procedure and the full recognition of economic phenomena. The article's aim is to present the procedure of forming and implementing a logistic system in a company, based on the principles of a systemic approach, on the recognition and, finally, on the creation of realization bases and mechanisms.