Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Learner-generated versus author-provided computer-based flow diagrams in medical education

Tytuł:
Learner-generated versus author-provided computer-based flow diagrams in medical education
Autorzy:
Kononowicz, A. A.
Kenig, J.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
computer-aided learning
flow diagram
graphic organizer
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Graphic organizers are popular tools which support meaningful learning. The aim of this study was to compare the learning outcomes of two educational scenarios involving the use of learner-generated or author-provided flow diagrams. Thirty-six third to fifth year medical students worked in pairs in the ‘Bit Pathways’ computer-aided learning environment. The group using author-provided graphic organizers performed significantly better on a knowledge retention test 1 month after the learning activity, requiring less preparatory time than the group generating their own graphic organizers (Cohen’s d effect size=0.84, p=0.03). Students liked both learning activities; however, the preference for learning-by-viewing was clear. Students’ quality of flow diagrams were correlated positively with the outcomes of the knowledge post-test (Spearman’s R=0.75, p=0.03). The generally poor quality of learner-generated diagrams indicated that better guided instructional designs for the learning-by-doing scenario are needed. This paper outlines further development directions of both tested scenarios.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies