Tytuł pozycji:
Stany awaryjne układów napędowych statków z systemami dynamicznego pozycjonowania
Bezpieczeństwo statku i załogi jest teoretycznie priorytetem wszystkich armatorów. Szczególnie ważne winno to być dla statków, które mają wykonywać specjalistyczne prace w sektorze off-shore. Obszar pracy statków tego typu obejmuje często akweny o długotrwałych złych warunkach atmosferycznych. Statki posiadają rozbudowane układy napędowe z wymaganą redundancją, coraz bardziej rozbudowywaną infrastrukturę mierzącą i monitorującą utrzymanie pozycji, a nawet możliwości utrzymania pozycji w stanach awaryjnych. Statki obsadzone są załogą o najwyższych kwalifikacjach oraz posiadających szereg specjalistycznych przeszkoleń z użyciem symulatorów włącznie. Określono przepisami szereg wymagań, które muszą zostać spełnione w czasie prób, w celu uzyskania lub potwierdzenia klasy systemu dynamicznego pozycjonowania. Wskazano na rodzaje często występujących stanów awaryjnych układów napędowych. Podano główne przyczyny tych stanów. Konieczne jest podjęcie działań na wielu kierunkach (np. poprawa raportowania stanów awaryjnych), aby ograniczyć liczebność ich występowania.
Ship and crew safety is theoretically the priority for all ship-owners. Especially it is important for ships, which ought to perform specialized work in off-shore sector. The range of ships operation includes sea area of bad weather conditions (rough sea). These types of ships are fitted out of propulsion systems with required level of redundancy, more and more extended infrastructure which measured and monitored the station keeping and even the possibility of station keeping in emergency states. Ships are manned by the full qualified crew with certificates of specialized trainings on simulators. It was indicated the requirements of regulations, which ought to be performed during sea trials in aim to obtain or confirm the ship dynamic positioning class. It was shown the types of more often occurred emergency states of propulsion systems. The main reasons of emergency states of ships propulsion systems were announced. It is necessary to undertake actions on many fields (for example emergency states reporting) to restrict the number of their occurance.