Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stimuli of collaboration in product development: a case study in a project manufacturing company

Tytuł:
Stimuli of collaboration in product development: a case study in a project manufacturing company
Autorzy:
Jääskeläinen, A.
Heikkilä, J.
Hiidensalo, A.
Thitz, O.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
collaboration
supplier involvement
customer involvement
product development
purchasing
supply management
case study
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
There is already a wide acceptance on the importance of involving supplier and customer companies in product development. Decent understanding prevails on the relationshiporiented approach to product development including various collaboration forms. However, there is less research on the factors explaining the decision of attending to joint product development. In addition, less studies have examined the integrated role of both suppliers and customers in product development initiatives. This study searches answers to the following research questions: 1. What is the role of different actors in product development initiatives? 2. What factors motivate suppliers and customers to participate in product development? The research is carried out as an in-depth qualitative single case study in a large project manufacturing company. It takes the perspective of a focal company striving for product improvements. The first part of the empirical study consists of 15 semi-structured interviews. The second part includes two discursive workshops and builds upon the results of the interviews. This study contributes to the existing research by explaining the challenges and conditions facilitating joint product development with supplier and purchaser companies. The results highlight the role of customers in improving the effectiveness of product development. As a practical contribution, the paper reports the application of workshop method as a facilitator of collaboration between supplier, purchaser (focal company) and customer companies.
Opracowanie w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies