Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Szacowanie dyspersji zanieczyszczeń w płaszczyźnie przekroju poprzecznego drogi w aspekcie kształtowania proekologicznego systemu transportowego

Tytuł:
Szacowanie dyspersji zanieczyszczeń w płaszczyźnie przekroju poprzecznego drogi w aspekcie kształtowania proekologicznego systemu transportowego
Autorzy:
Jacyna, M.
Żak, J.
Kłodawski, M.
Szczepański, E.
Merkisz-Guranowska, A.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
EMITRANSYS
dyspersja zanieczyszczeń
model symulacyjny
dispersion of pollutants
pollutant dispersion models
simulation model
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dyspersja zanieczyszczeń jest bardzo istotnym zagadnieniem związanym z ekologią transportu. Rozprzestrzenianie się związków chemicznych emitowanych przez pojazdy istotnie wpływa na jakość atmosfery, co z kolei oddziałuje na gospodarkę oraz społeczeństwo. W artykule przedstawiono potrzebę badania dyspersji zanieczyszczeń w skali kraju oraz zaprezentowano przegląd dostępnych metod oraz modeli jej szacowania. W ramach badań przedstawionych w artykule dokonano symulacji rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w przekroju drogi w oparciu o model gaussowski. Opracowany model symulacyjny został zaimplementowany w środowisku SciLab. Badania przedstawione w artykule zrealizowano w ramach projektu EMITRANSYS.
The dispersion of pollutants is a very important issue related to environmental transport. The spread of chemical compounds emitted by vehicles significantly affect the quality of the atmosphere, which in turn affects the economy and society. The article presents the need to study the dispersion of pollutants in the country. A review of available methods and models for estimating the dispersion. The research presented in the paper is a simulation of the spread of pollutants in the road section based on the Gaussian model. The simulation model has been implemented in an SciLab. The research presented in this paper are carried out within the project EMITRANSYS.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies