Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania układów ogrzewania autobusów miejskich w komorze klimatycznej

Tytuł:
Badania układów ogrzewania autobusów miejskich w komorze klimatycznej
Autorzy:
Bajerlein, M.
Michalak, D.
Rymaniak, Ł.
Ziółkowski, A.
Dobrzyński, M.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
ekologia
emisja spalin
ogrzewanie postojowe
ecology
exhaust emission
stationery heating system
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wpływ zastosowania układów ogrzewania postojowego na energochłonność autobusu miejskiego. Pomiary zrealizowano w dwóch seriach, w których ocenie poddano piec spalinowy oraz piec elektryczny. Układy ogrzewania montowano w pojeździe wyposażonym w hybrydowy układ napędowy w konfiguracji szeregowej. Badania przeprowadzono w komorze klimatycznej, która zapewniała właściwe kondycjonowanie autobusu i ustalenie takich samych warunków początkowych. Wpływ na energochłonność pojazdu poszczególnych układów wyznaczono na podstawie zużycia paliwa obliczonego metodą carbon balance. Pomiary emisyjności autobusu zrealizowano za pomocą mobilnego przyrządu SEMTECH DS, klasyfikowanego jako urządzenie należące do grupy PEMS (Portable Emissions Measurement Systems). Ponadto wykorzystano sondę masowego natężenia przepływu spalin oraz układ czujników termorezystancyjnych dla określenia rozkładu temperatur wewnątrz pojazdu.
The paper examines the influence of stationery heating systems in a city bus on the amount of energy the vehicle consumes. The heating systems consisted of either a combustion furnace or an electric heater. The energy consumption was measured in two sequences. The heating systems were mounted in a city bus with a series hybrid transmission. The tests were carried out in a climatic chamber, which ensures appropriate conditioning and allows setting the same initial conditions. Bus’s energy consumption with respect to the type of heating system was estimated on the basis of fuel consumption and calculated with Carbon Balance method. Emission tests were carried out with one of PEMS (Portable Emissions Measurement Systems) analyzers. Moreover, an endoscope was applied to check mass exhaust flow as well as thermal resistantion in order to determine temperature propagation inside the bus.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies