Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania eksperymentalne hamowania hulajnóg napędzanych silnikiem elektrycznym na suchej nawierzchni z kostki brukowej

W artykule poruszono zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa ruchu w aspekcie wykorzystania lekkich osobistych środków transportu. Omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące regulacji prawnych związanych z mikromobilnością, a także układy odpowiedzialne za hamowanie w hulajnogach elektrycznych. Zasadniczą częścią artykułu jest omówienie badań eksperymentalnych hamowania dwóch wybranych modeli hulajnóg elektrycznych wyposażonych w rożne układy hamulcowe. W badaniach mierzono długość drogi hamowania, a następnie obliczano opóźnienie hamowania.
The aim of the paper is to discuss the issues of safety in the context of the use of lightweight personal transportation vehicles. The main aspects of legal regulations concerning micromobility are introduced together with braking systems implemented in electric scooters. The essential part of the paper is devoted to discussion of the experimental studies on the braking of two models of electric scooters with different braking systems. In the tests first the braking distance was measured and next braking deceleration was calculated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies