Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Characteristics of pedestrian facilities

Tytuł:
Characteristics of pedestrian facilities
Autorzy:
Macioszek, E.
Wojnar, G.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
traffic accidents
pedestrian traffic
safety
wypadki drogowe
ruch pieszy
bezpieczeństwo
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Some 40.44% of all casualties in traffic accidents in Poland were represented by "unprotected" road users (including 20.79 % pedestrians). Pedestrian traffic represents a natural component of human life and every person with good health move by walking. Therefore, the solutions used in design practice should be well-thought and adjusted to current traffic conditions, thus ensuring the highest level of road traffic safety to pedestrians. Pedestrian safety in road traffic is affected by a number of factors. Among the factors which can be affected by the designer is, first and foremost, the type of the facility used by pedestrians. After presentation of the data concerning current status of pedestrian safety and novelty in the HCM 2010 concerning pedestrian traffic, the paper characterizes the available facilities used for pedestrian traffic.
W 2014 roku aż 40,44 % wszystkich ofiar wypadków drogowych w Polsce stanowili „niechronieni” uczestnicy ruchu drogowego (w tym aż 20,79 % to piesi). Ruch pieszy stanowi naturalny elementem życia człowieka i każdy, komu pozwalają na to warunki zdrowotne przemieszcza się pieszo. Stąd, stosowane w praktyce projektowej rozwiązania dla pieszych powinny być przemyślane i dopasowane do aktualnych warunków ruchowych a zarazem powinny gwarantować pieszym najwyższy poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na bezpieczeństwo pieszych w ruchu drogowym wpływa wiele czynników. Spośród tych czynników, na które wpływ ma projektant wymienić można przede wszystkim rodzaj zastosowanego urządzenia dla pieszych. W artykule po przedstawieniu danych dotyczących aktualnego stanu bezpieczeństwa ruchu pieszych oraz nowości w dokumencie HCM 2010 dotyczących ruchu pieszych scharakteryzowano dostępne urządzenia wykorzystywane w ruchu pieszych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies