Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The context of meaning and understanding of mathematics which helps students to understand its sense and to see area of its application

Tytuł:
The context of meaning and understanding of mathematics which helps students to understand its sense and to see area of its application
Autorzy:
Laskowski, A.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
nauczanie matematyki
metodyka nauczania
dydaktyka matematyki
teaching mathematics
teaching methodology
didactics
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the presentation is to show that the key to the process of the developing acquisition of mathematics is the emphasis that students should put on the right choice of the appropriate realistic contexts. There are many ways of considering this problem for instance, the constructivist approach, the socio-cultural approach. Moreover, there is an idea of the epistemological triangle, which is considered a necessary tool for the analysis of the form and the degree of the development of mathematical meanings.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies