Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania manewru omijania pojawiającej się przeszkody w warunkach badań na torze oraz w symulatorze jazdy

Tytuł:
Badania manewru omijania pojawiającej się przeszkody w warunkach badań na torze oraz w symulatorze jazdy
Autorzy:
Jurecki, R.
Lozia, Z.
Stańczyk, T. L.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
przeszkoda drogowa
omijanie przeszkody
symulator jazdy
obstacle road
obstacle avoidance
driving simulator
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono sposób realizacji oraz wybrane wyniki badań manewru omijania nagle pojawiającej sie przeszkody. Badania przeprowadzonow warunkach symulowanego zagrożenia na Torze Samochodowym Kielce oraz w symulatorze jazdy samochodem auto PW. Badaniom poddano tę samągrupę 30 kierowców w różnym wieku i o różnym doświadczeniu. Wykazano, że istnieje wysoka korelacja miedzy wynikami badań w obu środowiskach badawczych. Wykazano również, że zaproponowany we wcześniejszych pracach autorów parametr, jakim jest czas ryzyka może być uznany za bardzo dobry parametr charakteryzujący sytuacje przedwypadkowe. Wykazano ponadto, że czas reakcji kierowców zależy od czasu ryzyka. Ten ostatni wniosek stanowi nowe podejście w analizie sytuacji wypadkowych.
The research process for the manoeuver of steering clear of suddenly appearing obstacle as well as its selected results have been presented in this paper. Analysis have been performed in the context of simulated danger at the Racing Track Kielce and in a driving simulator "auto PW". The same group of 30 drivers (various age end experience) have been tested. It has been proven as a fact that there is a high level of correlation between results in both experimental environments (track and simulator). It has also been shown that previously sugested parameter defined as "risk time" can be considered as a parameter that can be used to describe precollision situations in a very probable way. It has also been shown that responce time depends on risk time. That last conclusion makes a new approach to collision situations analyses.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies