Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sliding mode control based on PSO adaptive frequency decoupling for hybrid energy storage system with battery state of charge estimation

Tytuł:
Sliding mode control based on PSO adaptive frequency decoupling for hybrid energy storage system with battery state of charge estimation
Autorzy:
Benariba, Hassan
Boumediene, Abdelmadjid
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
hybrid storage system energy management
frequency decoupling
sliding mode control
electric vehicle
hybrydowy system magazynowania energii
odsprzęganie częstotliwości
sterowanie trybem przesuwnym
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
This work investigates the frequency decoupling approach based energy management strategy for the storage system of electric vehicles composed from lithium-ion batteries and super-capacitors. The aim is to realize the high energy density output of the battery and high power density output of the super-capacitors. For that, a frequency decoupling is used to separate the low frequency content of power demand and distribute it to battery and rout its high frequencies into the super-capacitors. The cut-off frequency is adapted with PSO metaheuristic optimization algorithm. A first order sliding mode (FOSM) control of the DC bus voltage is presented. The simulation tests are effectuated to validate the effeteness of the proposed method. In final, an estimating of the state of charge SOC is introduced to determine the battery discharging capacity.
W pracy tej zbadano strategię zarządzania energią opartą na podejściu odsprzęgania częstotliwości w systemie magazynowania pojazdów elektrycznych składającym się z akumulatorów litowo-jonowych i superkondensatorów. Celem jest uzyskanie dużej gęstości energii wyjściowej akumulatora i dużej gęstości mocy superkondensatorów. W tym celu stosuje się oddzielenie częstotliwości w celu oddzielenia części zapotrzebowania na energię o niskiej częstotliwości i rozdzielenia jej do akumulatora oraz skierowania wysokich częstotliwości do superkondensatorów. Częstotliwość odcięcia jest dostosowywana za pomocą metaheurystycznego algorytmu optymalizacji PSO. Przedstawiono sterowanie napięciem szyny DC w trybie ślizgowym pierwszego rzędu (FOSM). Przeprowadza się badania symulacyjne w celu sprawdzenia skuteczności zaproponowanej metody. Na koniec wprowadza się ocenę stanu naładowania SOC w celu określenia zdolności rozładowania akumulatora.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies