Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Silent Calls – Causes and Measurements

Tytuł:
Silent Calls – Causes and Measurements
Autorzy:
Baran, K.
Cegłowski, P.
Kula, S.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
key performance indicators
silent calls
speech signal analysis
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The quality of telephone services is very important from either operator or subscriber point of view. One of the negative phenomenon which affects quality of telephone services is lack of speech signal during a call. This situation occurs relatively frequently in mobile telephony, and is called silent call (SC). Lack of speech signal can occur only once or many times during the call, and degrade connection quality. In this paper, an analysis of this phenomenon is presented. The research base are the results of measurements mobile network one of operators in Trójmiasto a large urban area consisting of three cities: Gdańsk, Gdynia, and Sopot. To estimate impact of silent calls on speech quality, mean opinion score index was calculated using POLQA algorithm.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies