Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Interoperacyjność i standardy techniczne dla kolei dużych prędkości

Tytuł:
Interoperacyjność i standardy techniczne dla kolei dużych prędkości
Autorzy:
Ożóg, M.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
interoperacyjność
unijna legislacja kolejowa
techniczne specyfikacje interoperacyjności
TSI
interoperability
EU railway legislation
technical specifications for interoperability
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zgodnie z dyrektywą 96/48/WE i 2001/16/WE interoperacyjność oznacza zdolność systemu kolei do bezpiecznego i niezakłóconego ruchu pociągów, które uzyskują wymagane dla konkretnych linii kolejowych wielkości osiągów. Zdolność ta opiera się na wszystkich warunkach kontrolnych, technicznych i eksploatacyjnych, które muszą być spełnione dla wymagań zasadniczych. Problematyka wspólnego kolejowego systemu transportowego Unii Europejskiej jest przedmiotem spójnego podejścia i od szeregu lat jest dość konsekwentnie realizowana przez kolejne prezydencje Wspólnoty. Zagadnienie interoperacyjności dotyczy zarówno linii nowobudowanych jak i modernizowanych, włączanych w europejski system kolejowy. Aby określić techniczne i organizacyjne warunki, które muszą być spełnione w celu zagwarantowania interoperacyjności, system kolejowy podzielono na podsystemy, dla których wymagania są określane i przedstawiane w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności). Podział na podsystemy ma ułatwić osiągnięcie harmonizacji transeuropejskiego systemu kolejowego, ze względu na jego rozległość i skomplikowanie.
The interoperability consists of a series of technical-regulatory interventions by which the EU plans to bring the various national railway systems towards a railway network which is open and integrated at the European level. The reasons why the implementation of interoperability is indispensable are mainly of an economic and commercial nature. The competitiveness of the railway system is dependent, at the moment, on the differences between the Member States in terms of materials, technology, signals, safety regulations, braking systems, traction current and speed limits. The international trains which cross many States are forced, by this situation of system segmentation, to stop at the „border”. The interoperability represents one of the absolutely essential factors for the revival of rail transport and the consequent rebalancing of the general transport market. Thanks to the interoperability and the construction of a railway sector which is legally and technically integrated and commercially competitive, even the aim of reducing traffic congestion on the EU roads becomes possible, with the reduction of pollution and clear advantages for the environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies