Tytuł pozycji:
Koncepcja stanowiska do pomiaru sprzężonych drgań giętno-skrętnych wału korbowego
W artykule przedstawiono koncepcję stanowiska powstałą podczas badań drgań giętno-skrętnych, które były prowadzone w pracowni Wibroakustyki Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Stanowisko ma umożliwić identyfikację modelu matematycznego wału korbowego. Celem jest stworzenie jakościowo lepszej metodyki doboru tłumików drgań skrętnych w układach wykorzystujących wały korbowe. W referacie zaprezentowano wstępną koncepcję konstrukcji stanowiska, propozycję metodyki pomiaru oraz modele matematyczne, opisujące badane zjawisko.
The article presents the conception of torsional-bending vlbrat1ons test stand. The test stand enables the Identification of the mathematical model of the crankshaft. The goal is to make better method of selection torsional vibration dampers in crank systems. The paper presents initial plans of test stand's construction, initial mathematic models, proposition of research and measurement methodology.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).