Tytuł pozycji:
Aktywny układ zawieszenia siedziska stosowany do ochrony operatorów maszyn roboczych przed drganiami w poziomym kierunku oddziaływania
W pracy został przedstawiony fizyczny oraz matematyczny model aktywnego układu redukcji drgań w zastosowaniu do układów zawieszenia siedziska operatora maszyny roboczej. Na podstawie badań symulacyjnych wykonanych przy użyciu wymuszenia posiadającego własności białego szumu w zakresie częstotliwości 0,5-12,5 Hz wykazano małą skuteczność redukcji drgań mechanicznych pasywnego układu zawieszenia siedziska w porównaniu z systemem aktywnym, który opracowano dla jednego z poziomych kierunków oddziaływania drgań. Jako rezultaty symulacji komputerowej przedstawiono gęstości widmowe mocy przyspieszenia drgań i funkcje przenoszenia.
The paper deals with physical and mathematical models of the active vibration reduction system used for the horizontal seat suspension of working machines. In the basis of the simulation research, that is conducted for the excitation signal having the properties of white noise in the frequency range of 0.5-12.5 Hz, the low effectiveness of horizontal passive vibration reduction systems is shown in comparison with the active one. The power spectral density of vibration acceleration and the transmissibility functions are presented as the results of computer simulations.