Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Błędy medyczne a skargi pacjentów

Dzięki współczesnym środkom przekazu pacjenci mają coraz szerszy dostęp do wiedzy medycznej i są coraz bardziej świadomi swoich praw czy możliwości leczenia. Z drugiej strony te informacje są często trudne do pełnego zrozumienia i właściwego zinterpretowania przez osoby niemające fachowej wiedzy, co może prowadzić do różnego rodzaju nieporozumień, w tym do wysuwania roszczeń w stosunku do pracowników opieki zdrowotnej. W ostatnich latach obserwuje się rosnącą liczbę skarg pacjentów na błędy medyczne. Zapewnienie pacjentom sumiennej opieki i zrozumienie ich może pomóc zminimalizować te błędy oraz poprawić relacje na linii pacjent - świadczeniodawca.
Thanks to modern media, patients have wider access to medical knowledge and are more and more aware of their rights and treatment options. On the other hand, this information is often difficult to fully understand and properly interpret by people who do not have professional knowledge, which may lead to various types of misunderstandings, including claims against health care workers. In recent years, there has been an increasing number of patient complaints about medical errors. Providing conscientious care to patients and understanding them can help minimize these errors and improve patient - provider relationships.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies