Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Transport w mieście w kontekście założeń Białej Księgi Transportu z 2011 roku

Tytuł:
Transport w mieście w kontekście założeń Białej Księgi Transportu z 2011 roku
Autorzy:
Orcholska, K.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
transport miejski
transport zintegrowany
redukcja emisji C02
zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W 2011 roku Komisja Europejska opublikowała Białą Księgę pn. "Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu – dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu". Dokument formułuje 10 celów strategicznych, a pierwszym z nich jest zmniejszenie o połowę liczby samochodów o napędzie konwencjonalnym w transporcie miejskim do 2030 r. oraz ostatecznie eliminacja ich z miast do 2050 roku. Cel dotyczący transportu w mieście jest bardzo ambitny a sposób jego sformułowania pozostawia szerokie możliwości interpretacji. Działania z zakresu mobilności miejskiej wymagają zatem uwzględnienia kontekstu i przesłanek leżących u podstaw zapisu w Białej Księdze. Posiadanie odpowiednich celów politycznych i znajomość odpowiednich środków nie wystarczy, aby osiągnąć cel dotyczący mobilności miejskiej. Istnieje potrzeba długoterminowego zobowiązania w celu wprowadzenia zmian. Odpowiednie podejście władz i skuteczna struktura realizacji są niezwykle ważne. Ważnym aspektem jest również koordynacja na różnych poziomach politycznych, w celu uniknięcia tworzenia sprzecznych strategii lub polityk, które podważałyby się wzajemnie, np. zintegrowany transport i zagospodarowanie przestrzenne. Dobrze skoordynowane działania, w praktyce powinny umożliwić realizację europejskiego celu mobilności.
In 2011, The European Commission published The White Paper on Transport entitled "Roadmap to a Single European Transport Area - Towards a competitive and resource efficient transport system". The document formulates 10 strategic objectives and the first is to halve the use of ‘conventionally-fuelled’ cars in urban transport by 2030; phase them out in cities by 2050; achieve essentially CO2-free city logistics in major urban centers by 2030. The goal on urban transport is very ambitious and it leaves wide possibilities for interpretation. Activities in the field of urban mobility require taking into account different aspects and activities. There is a need for long-term commitment to change. The right approach of authorities and effective implementation structure are extremely important. An important aspect is the co-ordination of policy at various levels, in order to avoid creating conflicting strategies or policies that undermine each other, for example integrated transport and land use planning. Well coordinated action in practice should allow the implementation of the goal on urban mobility.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies