Tytuł pozycji:
Społeczna i użytkowa rola mebla miejskiego na przykładzie projektu dedykowanego przestrzeni kampusu uniwersyteckiego
W artykule omówiono drugą część projektu dydaktycznego PBL (Project-Based Learning) pt. Kampus uniwersytecki jako żywe laboratorium miejskie. Projekt badawczy ukierunkowany na zielono-błękitną infrastrukturę oraz rozwój przestrzeni społecznych, który został realizowany w ramach projektu Inicjatywa Doskonałości Uczelnia Badawcza (IDUB) w Politechnice Śląskiej. Celem głównym projektu było opracowanie koncepcji opartej na badaniach dotyczących nowych rozwiązań w przestrzeni kampusu 600-lecia Odnowienia Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. W prezentowanym projekcie pojawił się nurt proekologiczny, ale też rozwiązania ukierunkowane na rozpoznanie i realizację potrzeb społecznych zarówno studentów oraz pracowników, jak i mieszkańców okolicznych osiedli.
The article discusses the second part of the PBL (Project-Based Learning) didactic project entitled University campus as a living urban laboratory. A research project focused on green and blue infrastructure and the development of social spaces, which was implemented as part of the Excellence Initiative Research University (IDUB) project at the Silesian University of Technology. The main objective of the project was to develop a koncept based on research on New solutions in the space of the campus of the 600th Anniversary of the Renewal of the Jagiellonian University in Krakow. In the presented project there was an ecological issues, but also solutions aimed at recognizing and implementing the social needs of both students and employees, as well as residents of the surrounding neighborhoods.
Artykuł umieszczony w części "Builder Science"