Tytuł pozycji:
Badania symulacyjne wpływu wielkości dawki pilotującej oleju napędowego na parametry czynnika roboczego w komorze spalania silnika w programie AVL
W pracy przedstawiono wyniki obliczeń symulacyjnych, wykonanych w programie AVL Fire, dotyczących mechanizmu wtrysku oleju napędowego do komory spalania silnika o zapłonie samoczynnym. Zawarta została również analiza wyników symulacji w dziedzinie przebiegów ciśnień oraz rozkładu temperatur w zależności od kąta wyprzedzenia wtrysku kąta trwania wtrysku oraz wielkości dawki pilotującej oraz sformułowano wstępne wnioski na temat doboru parametrów regulacyjnych procesu wtrysku dawki pilotującej oleju napędowego.
In this paper have been presented some of outputs from simulation calculations performed with AVL Fire software about diesel fuel injection into combustion chamber process of an self ignited internal combustion engine. This paper contains also an analysis of outputs of these calculations in the field of combustion chamber pressure graphs and temperature field distribution depending on injection timing and volume of fuel pilot dose. Conclusions about choice of injection timing and pilot fuel dose have been expressed.