Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelowanie procesu rozładowywania akumulatora dla potrzeb symulacyjnego szacowania zasięgu samochodu elektrycznego

Tytuł:
Modelowanie procesu rozładowywania akumulatora dla potrzeb symulacyjnego szacowania zasięgu samochodu elektrycznego
Autorzy:
Ohde, G.
Ślaski, G.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
samochód elektryczny
napęd elektryczny
zużycie energii
akumulator
cykl jezdny
electric car
electric drive
energy consumption
battery
driving cycle
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono metodykę i wyniki szacowania zasięgu samochodu o napędzie elektrycznym dla wybranych testów jezdnych w oparciu o modelowanie zapotrzebowania na energię oraz o modelowanie procesu rozładowywania akumulatora. Omówiono modelowanie oporów ruchu samochodu oraz zuźycia energii przez odbiorniki dodatkowe. Przedstawiono wybrane cykle jezdne typowe dla testów badawczych samochodów elektrycznych. Opisano budowę modelu symulacyjnego w środowisku Matlab/Simulink. Na przykładzie modelu wybranego samochodu przeprowadzono symulację dla kilku testów jezdnych. Wyniki badań symulacyjnych dla testów jezdnych porównano z wynikami badań podawanych w literaturze. W podsumowaniu przeprowadzono dyskusję kierunków dalszego rozwoju i uszczegółowienia modelu.
The paper presents the methods and results of an estimation of an electric car range for the selected driving cycles based on the modeling of energy demand and battery discharging. The discussion concerns the modeling of car motion resistance and energy consumption by auxiliary devices. Selected driving cycles, typically used for range testing of electric cars, are presented. The construction of the simulation model in the Matlab / Simulink environment is described. The exemplary car model was simulated for a number of driving tests. The results of simulations for driving tests are compared with the results reported in the literature. In the summary the directions of further development of the model are discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies