Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

GPS and OBD data in testing of the vehicle dynamics

Tytuł:
GPS and OBD data in testing of the vehicle dynamics
Autorzy:
Rokicki, K.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
GPS
OBD
vehicle speed data
prędkość pojazdu
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The work concerns the comparison of data on longitudinal speed of the vehicle from two different methods of measurement – data obtained from the GPS receiver Qstarz BT-Q818XT 10 Hz, whose measurement accuracy and usefulness in the task of measuring the speed of the vehicle has been described in publications and data obtained from the vehicle on-board diagnostics system (OBD). Article presents a method of 81 retrieving data from the OBD system using CAN bus and standardized diagnostic commands, which allow to get information about the instantaneous longitudinal speed of the vehicle. The result of comparison of speed data obtained from GPS and OBD showed they are one very similar, except for the following cases – when the GPS signal is disturbed by the infrastructure or other obstacles and in the case of wheel slip when the speed data recorded by the OBD are incorrect.
Praca dotyczy porównania danych o prędkości wzdłużnej pojazdu pochodzących z dwóch różnych metod pomiarowych - danych uzyskiwanych z odbiornika GPS Qstarz BT-Q818XT 10 Hz, którego dokładność pomiarowa oraz przydatność w zadaniu pomiaru prędkości pojazdu została opisana w publikacjach, oraz danych uzyskiwanych z systemu diagnostyki pokładowej OBD pojazdu. W pracy przedstawiono metodę pobierania danych z systemu OBD z wykorzystaniem magistrali diagnostycznej CAN oraz znormalizowanych poleceń diagnostycznych, pozwalających uzyskać z pojazdu dane o chwilowej prędkości wzdłużnej pojazdu. Wynik porównania danych o prędkości uzyskanych z GPS oraz OBD wykazały, że są one bardzo zbliżone, po za przypadkami, kiedy zostaje zakłócony sygnał GPS przez infrastrukturę lub inne przeszkody ograniczające siłę sygnału, a także w przypadku uślizgu kół, kiedy to dane o prędkości rejestrowane przez OBD zostają zafałszowane.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies