Tytuł pozycji:
Krótkoterminowe prognozowanie wielkości popytu z wykorzystaniem klasycznych metod predykcji na przykładzie międzynarodowego przedsiębiorstwa produkcyjno-dystrybucyjnego
W pracy zaprezentowano wyniki badań polegających na doborze odpowiedniej metody do prognozowania wielkości popytu w międzynarodowym przedsiębiorstwie produkcyjno-dystrybucyjnym. Wykorzystane metody – naiwną, średniej ruchomej, wygładzania wykładniczego oraz wskaźników sezonowości – porównano ze sobą oraz zwrócono wagę co do zasadności ich stosowania. Obiektem badań było międzynarodowe przedsiębiorstwo produkcyjno-dystrybucyjne, którego nazwa została zakodowana jako Przedsiębiorstwo X. W badaniach przeanalizowano wielkość sprzedaży ośmiu wybranych produktów na rynku skandynawskim. Historyczne miesięczne dane sprzedaży pochodziły z lat 2005–2011.
In the paper a short-term demand forecasting models for international production and distribution enterprise were compared. The object of analysis was an international production and distribution enterprise which brand name was coded as the “X Enterprise”. In the research eight chosen products’ sales volumes were analysed. Historical input data came from 2005–2011.