Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Visualization in transportation - the effect of field of view on driver's perception of objects in dynamic road environment simulation

Tytuł:
Visualization in transportation - the effect of field of view on driver's perception of objects in dynamic road environment simulation
Autorzy:
Żakowska, L.
Piwowarczyk, M.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
driving simulation
perception
field of view
computer generated imagery
road environment
symulacja jazdy
postrzeganie
pole widzenia
zdjęcia wygenerowane komputerowo
środowisko drogowe
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
In order to properly study and analyze driver behavior in driving simulators, visualized environment has to be perceived properly by aforementioned driver. Displayed image generated during simulation is a visual representation of virtual road environment and one of properties of this image is field of view. Different values of horizontal and vertical field of view affects whether driver can accept generated image as an image closely reflecting real-world vision. Presented analysis is focused on testing how different horizontal field of view angles impact driver perception, based on series of images. Increase of horizontal field of view leads to more information of road environment located inside drivers' focused field of view, but can increase image distortion which leads to unrealistic road environment representation in simulation and to perception errors.
W celu poprawnych badań i analiz zachowań kierowcy w symulatorach jazdy, należy zapewnić odpowiedni odbiór wirtualnego środowiska przez kierowcę. Wyświetlany obraz generowany podczas symulacji reprezentuje wirtualne otoczenie drogi, a jedną z właściwości tego obrazu jest pole widzenia. Dopasowanie wartości pionowego i poziomego pola widzenia warunkuje akceptowalność obrazu przez kierowcę, jako odpowiadającego rzeczywistości. Przeprowadzona analiza skupia się na wpływie różnych wartości poziomego pola widzenia na postrzeganie kierowcy, opierając się na serii obrazów.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies