Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problematyka pomiaru kapitału intelektualnego na poziomie strategicznego zarządzania wiedzą

Tytuł:
Problematyka pomiaru kapitału intelektualnego na poziomie strategicznego zarządzania wiedzą
Autorzy:
Rzempała, J.
Rzempała, A.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
zasoby niematerialne
zarządzanie wiedzą
kapitał intelektualny
intangible resources
knowledge management
intellectual capital
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
[...]W nowoczesnej gospodarce zasoby niematerialne są najcenniejszym zasobem i podstawowym, trwałym źródłem przewagi konkurencyjnej fi rm. Wiedza i dostęp do niej oraz umiejętność efektywnego zarządzania nią to podstawowa determinanta osiągnięcia sukcesu na konkurencyjnym rynku. Aby móc efektywnie zarządzać wiedzą, należy mieć świadomość, jaką wartość ma posiadany przez organizację kapitał intelektualny. Oszacowanie tej wartości oraz określenie wpływu efektywnego zarządzania aktywami niematerialnymi na wartość całego przedsiębiorstwa jest procesem złożonym. Pomiar efektywności zarządzania aktywami niematerialnymi jest niezbędnym elementem samego zarządzania tymi aktywami.[...]
In a modern economy, intellectual capital is a highly valuable resource and a prime source of a company’s competitive advantage. Measuring intellectual capital is a vital part of strategic knowledge management. The aim of the measurement is to study whether investing fi nancial resources in nonmaterial assets will bring the expected results for the organisation. Taking into account the state of knowledge management within a company and the management level at which decisions are made concerning the system of management by nonmaterial assets, different tools for measuring the effi ciency of the use of knowledge are used. At a strategic knowledge management level, where the management of intellectual capital is linked to company strategy and the ways to implement it, the majority of this capital is measured through growth in the market and competitive value of the unit. The measurement of intellectual capital and studying the profi t margins of investments made within this capital, such as human, relational and innovational capital, is a crucial element in the current knowledge-based economy and also totally pragmatic behaviour, due to the rising costs of employment and know-how.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies