Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of aerodynamics and main rotor loads under stalled conditions of helicopter's main rotor during the pull-up manoeuvre

Tytuł:
Analysis of aerodynamics and main rotor loads under stalled conditions of helicopter's main rotor during the pull-up manoeuvre
Autorzy:
Kowaleczko, G.
Kwaśniak, T.
Nowakowski, M.
Michalczewski, M.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
pull-up manoeuvre
simulation
manewr górka
symulacja
Język:
angielski
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The article discusses the main features of the applied simulation model of helicopter flight indicating references, where it was elaborated in detail. It focuses on presenting the simulation results of pull-up manoeuvre during which the helicopter does not respond correctly. The reasons for the behaviour as mentioned above were explained based on the results of calculations. The capabilities of the simulation model were used to determine the current loads of particular blades of the helicopter's main rotor. The results were illustrated by maps of the angles of attack and aerodynamic lift on the surface of the main rotor and the distributions of these parameters along blades on characteristic azimuth for individual manoeuvre phases.
W artykule omówiono główne cechy zastosowanego modelu symulacyjnego lotu śmigłowca wskazując literaturę, gdzie został on dokładnie opisany. Skupiono się przedstawieniu wyników symulacji manewru "górka", podczas którego śmigłowiec nie reaguje prawidłowo na sterowanie. Wyjaśniono przyczyny takiego zachowania w oparciu o wyniki obliczeń. Wykorzystano możliwości modelu symulacyjnego do wyznaczenia bieżących obciążeń poszczególnych łopat wirnika nośnego. Wyniki zilustrowano mapami kątów natarcia i siły nośnej na powierzchni wirnika nośnego oraz rozkładami tych parametrów wzdłuż łopat na charakterystycznych azymutach dla poszczególnych faz manewru.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies